Phnom Penh dag 3 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Phnom Penh dag 3 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Phnom Penh dag 3

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 April 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

We zijn bijtijds opgestaan en na het ontbijt de tas gepakt om een dag op stap te gaan. Het was nog best een eindje rijden met de tuktuk en een groot gedeelte over onverharde wegen. Daar aangekomen hebben we de auditour die ze verassend ook in het Nederlands hadden. Het complex is niet heel groot maar wat als eerste opvalt is dat het een soort maanlandschap is. Behalve de gedenkstoepa staan er geen gebouwen meer maar borden. De massagraven zijn klein mar er liggen honderden mensen in. Tussendoor kon je ook naar mensen luisteren die het overleefd hadden wat het nare gevoel wat je daar hebt nog meer versterkt. Na de killing field zijn we naar de gevangenis S-21 gegaan. Je kon gewoon alle cellen in lopen en er hingen foto’s van mensen die dood gemartled waren. Er was een soort permanente foto exhibitie met mensen die in de gevangenis hadden gezeten en het niet hadden overleefd. Ook waren er verhalen van mensen te lezen met de meest verschrikkelijke dingen die ze moesten doen om te overleven. Ik werd er ziek van. We zijn terug gegaan naar het hotel en ik heb een lange douche genomen. De jongens gingen ook vandaag maar pas later want die waren gisteren wezen stappen. We hebben ze nog even gezien nadat ze terug waren maar voor het avondeten wilden ze terug naar hun hostel en dat was de andere kant op. We hebben ergens eten besteld om mee te nemen en dat lekker voor de tv opgegeten. De jongens hebben voor ons voor morgen tickets geboekt om naar Sihanoukville te gaan.

Liefs Laura