Kuala Lumpur dag 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur dag 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur dag 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Maart 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Wat is het eerste waar je aan denkt bij Kuala Lumpur? Dat zijn natuurlijk de patronas twin towers! Dit was onze eerste stop met de metro vandaag. We kwamen binnen in een wederom megawinkelcentrum dus hadden we even de weg gevraagd. Bij de gucci store moesten we rechts en bij Prada naar beneden. Bij de ticketcounter aangekomen bleek dat er geen kaarten meer waren om omhoog te gaan maar we hadden gisteren gelukkig al prachtig uitzicht gehad. In het winkelcentrum zat ook een apple store waar ze me vertelde dat mijn telefoon definitief overleden was wat ik wel een beetje verwacht had. Het was wel een mooi excuus om een lekkere red velvet cupcake te halen. We zijn even terug gegaan naar het hotel omdat we veel te veel spullen meehadeen en daarna hebben we indiaans geluncht. Na de lunch gingen we lopend naar Merdeka Square, wat vroeger een criketveld was en waar de onafhankelijkheid van Maleisie werd verklaard in 1957. Gelukkig ziet het er nu uit als een bouwplaats en zijn ze dit ook flink aan het opknappen. Wel zat er een tourist information centre waar het heerlijk koel was en we nog tips hebben gevraagd om morgen te doen. Nicole zag een flyer van Dialogue in the dark wat haar erg leuk leek. We zijn eerst nog naar de central market gelopen om daar een fish sp[a te doen met vissen van wel 15 cm. Ik ben niet verder gekomen dan m'n hiel maar Nic, bikkel dat ze is, had beide voeten erin. Het jeukte als een gek maar we hebben enorm gelachen. Het was nog niet zo laat en als we zouden opschieten zouden we de laatste rondleiding van dialogue in the dark nog halen en dat hadden we gelukkig. We kregen een stok en gingen een pik donker parcours af waar je echt niks zag. In de eerste kamer hadden ze Taman Negara nagemaakt (het nationale park) en de volgende stop was de markt. Bij verschillende kraampjes moesten we voelen en bij het fruitstalletje een citroen en kokosnoot zoeken. De laatste stop was een cafe waar we thee met koekjes hebben gekocht om die in het donker te eten/drinken en na te praten over de ervaring. Het was heel leuk om te doen en voor avondeten zaten er genoeg restaurantjes in het winkelcentrum. Ik had een heerlijke paddenstoelenlasagne en achter in het park was er een soort licht/fontijnshow bezig. We zijn terug gegaan naar het hotel om even op te frissen en daarna naar reggea mansion, de backpackers place to be. Daar hebben we wat gedronken en een potje gepoold. We zijn 2 nederlanders tegen gekomen die graag naar een club wilden en dus zijn we mee gegaan. Eenmaal daar kwamen we er niet in omdat die jongens hun ID niet mee hadden. We zijn nog snel naar een ander straatje gegaan met barretjes en daarna terug naar reggae mansion. We zijn met zn alle nog naar de supermarkt gegaan voor water en eten en hebben dat gezellig met zn alle opgegeten. Voor dat we in bed lagen was het bijna 6 uur maar het was een top avond!

Liefs Laura