Nong Khai dag 2 - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Nong Khai dag 2 - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Nong Khai dag 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Februari 2014 | Thailand, Nong Khai

We hoefden pas om 12 uur uit te checken dus konden rustig aan doen. Er was een secure area met een soort markt waar we over zijn gelopen. De straat achter de markt was de boulevard aan de Mekong rivier waar allemaal boten vast lagen aan de kant. De boten waren restaurantjes en op een daarvan hebben we wat springrolls genomen. Toevallig was de tafel achter ons klaar met eten en afruimen is heel makkelijk daar, je gooit alles gewoon in de rivier behalve dan de borden en het bestek. Tegenover ons hotel zat het nr. 2 restaurant volgens tripadvisor dus daar zijn we nog gaan lunchen. Omdat we nog wifi bereik hadden van ons hotel konden we nog even skypen met het thuisfront. Vervolgens zijn we nog ergens wat gaan drinken waar ze woonbladen hadden en toevallig stond mijn bed in een van de tijdschriften. We hebben nog wat lekkers gehaald voor in de trein en zijn per túk túk naar de trein gegaan. In de trein stonden lekker alle ramen open en de fan aan. Het was hartstikke warm en toen we gingen rijden ontstond er een heerlijk windje. We zaten vlakbij de wc dus er liepen veel mensen langs. Er stond een jongen heel lang te wachten en dus knoopte hij een praatje aan met ons. Hij was een Amerikaan die nu voor 8 maanden in Bangkok woonde en werkte. Hij vroeg of we in de volgende coupe, wat een soort restaurantje was, nog wat kwamen drinken. Dus wij onder het motto van dan slapen we zo tenminste een beetje gingen gezellig nog een biertje drinken. Toen bleek dat het bier op was hebben we met z'n drieën een klein flesje Hong Thong gekocht. Op aanraden van een van de mannen die in de trein werkte moesten we het shotten. Zo gezegd zo gedaan en het smaakte benzine of tenminste ik denk dat benzine zo smaakt. Gelukkig hadden ze nog een flesje cola waar we het mee konden mixen. De Amerikaan had zijn laptop met daarop films meegenomen dus wilden we nog film kijken maar iedereen moest naar zijn eigen bedje om te slapen van de staf. We zijn in onze minibedjes gaan liggen en hopelijk kunnen we een beetje slapen zo.

Liefs Laura