Pak beng - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Pak beng - Reisverslag uit Muang Pakbèng, Laos van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Pak beng

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Januari 2014 | Laos, Muang Pakbèng

Hallo allemaal,

Vandaag was dag 1 met de slowboot. Na vanochtend allemaal keurig netjes op tijd klaar te zijn voor het ontbijt (7 uur) wat om 7:45 geserveerd werd, werden we opgehaald om 9 uur (ipv 8). We zijn samen met de mannen van gisteren in het eerste minibedje (minibusje) gestapt om naar de grens te gaan. A het verlaten van Thailand hebben ze nu een megabrug gebouwd om de Mekong rivier in een bus over te gaan. Na de douane van Laos gingen met het volgende minibusje naar de plek waar we aan boord zouden gaan. Daar was het wachten op de rest en hoe beter dan met een biertje erbij. Nic en ik hadden al een hostel geboekt omdat Pak Beng elke avond volstroomt met vele boten. De man die onze tickets regelde zei dat het dicht was en dat we maar bij hem moesten boeken. Er waren nog 2 andere stelletjes die hetzelfde als wij hadden geboekt en we hebben besloten om eerst te kijken of het echt dicht was. Uiteindelijk gingen we de slowboot op, veel te laat maar ach we zijn op vakantie. We zaten tegenover 5 Canadese jongens wat erg gezellig was. De mekong rivier is prachtig, onderweg zie je talloze bergen en soms kleine strandjes. Eenmaal aangekomen in Pak Beng bleek ons hostel helemaal niet dicht en wel prima voor een nachtje (erger dan de nacht ervoor kon ook niet). Voor het eten hadden we nog afgesproken met de mannen en met z'n vijven vormen we een leuk groepje. En Richard de Engelsman komt ook naar Luang Prabang dus die zijn we morgen weer!

Liefs Laura

• 03 Februari 2014 - 22:20

Marthe:

Oke dus als ik het goed begrijp zijn jullie met 3 mannen in een minibedje gestapt. Wat een lef om dit zo in je verslag te zetten zeg. Jullie hebben het dus prima naar jullie zin lees ik.