Melaka dag 2 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Melaka dag 2 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Melaka dag 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Maart 2014 | Maleisië, Malakka

Vandaag begon de dag met het zoeken van een ontbijttentje wat niet vol zat met Chinezen. Uiteindelijk is het gelukt en hebben we heerlijk ontbeten met verse sapjes en ik had een bananen tosti. Nicole ging voor de aardappelsalade met tonijn die ook goed smaakte. Vervolgens gingen we naar het Stadhuys, het oudste nederlandse gebouw in zuid-oost Azie. Daar aangekomen bleek het dicht te zijn en waren ze aan het verbouwen dus dat schoot niet echt op. We zijn maar een boottochtje gaan maken wat wederom vol zat met chinezen. Het boottochtje was wel heel leuk, we voerden dwars door de oude stad en het duurde ongeveer 45 minuten. In sommige wijken hadden ze op de gebouwen graffiti gespoten wat een heel gaaf en kleurrijk effect gaf. Voor de lunch had ik lekker een maar springrolls gegeten want ik zat nog redelijk vol van het ontbijt. Ik heb nog even door het centrum gelopen en ben lekker terug gegaan naar het hotel omdat het zo verschrikkelijk warm was. We hebben even heerlijk met het thuisfront gepraat wat erg leuk was. Daarna zijn we naar Dutch harbour cafe gegaan om wat te drinken. Onderweg hebben we een aardappelsnack gekocht. Het was een aardappel uitgedraaid op een stokje net als in Walibi, maar dan in Maleisie! Toen we bij het cafe zaten kwam er een man langslopen die vroeg waar we vandaan kwamen. Vervolgens kregen we een papiertje met zijn nummer erop en gaf hij Nicole 3 vieze smakkerd op haar wangen. Ik kon het gelukkig beperken tot een hand. Het was echt een rare gast maar niet gevaarlijk. Tijdens het avondeten hadden we de volgende rare vogel aan de praat gekregen Het was een man die 4 alternatieve geneescentra had in Kuala Lumpur en Melaka. De centra focusde zich met name op Ayurveda maar wat dat verder inhield vertelde hij niet want hij ging over op nummerologie. Volgens hem had iedereen een persoonlijk nummer en een bestemmingsnummer. Hij heeft ons dit wel 10 maal uitgelegd maar echt verder kwam hij niet. Als we vroegen wat onze nummers waren en wat dat dan betekende wist hij het ook niet echt. We zijn maar lekker terug gegaan naar het hotel om morgen bijtijds de bus naar Kuala Lumpur te nemen wat volgens de lonely planet maar 2 uurtjes is!

Liefs Laura