Koh Rong dag 3 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Koh Rong dag 3 - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Koh Rong dag 3

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 April 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Echt uitslapen is er niet bij op dit eiland want het is overal heel gehorig en al snel te warm om nog in bed te liggen. Er is nog geen 24 uur per dag elektriciteit dus als de fan uitvalt gaat de temperatuur snel omhoog. We hadden voor het ontbijt afgesproken met de jongens want het plan was om naar long beach te hiken en daar in een tentje te slapen. Wij waren heel erg aan het twijfelen want veel mensen die er waren geweest hadden verteld dat het strand heel vervuild is en dat er heel veel zandvlooien en muggen zaten. We hebben besloten om geen tentje mee te nemen maar wel me te gaan naar het strand. ’s Middags was het echter te warm om te lopen dus hebben we kaartspelletjes op het balkon gedaan. De verliezer mocht naar beneden waar locals het Khmer nieuw jaar aan het vieren waren. Dit doen ze met water en een soort babypoeder. Gelukkig hadden wij niet verloren maar omdat we vanaf het balkon water aan het gooien waren kregen wij ook een hand vol babypoeder in ons gezicht. Voor de lunch hadden de jongens een echt Italiaans restaurantje gevonden, gerund door Italianen met verse pasta. Het was heerlijk en daarna hebben we onze spullen gepakt om aan de hike te beginnen. We moesten schoenen aan, heel veel anti muggenspul op en natuurlijk een fles drank mee. De hike was ongeveer 50 minuten waarvan het begin een eitje omhoog was maar het eind naar beneden een ander verhaal. Het was super stijl en er was zelfs een touw waaraan je jezelf vast moest houden. Het was wel gaaf om te doen en vervolgens bij een 7 kilometer lang strand uit te komen. Tijd voor een duik in de zee! Nicole en ik zijn tot zonsondergang gebleven om vervolgens met de boot terug te gaan. Het was een mooi strand maar zo vervuild dat het niet een van de mooiste stranden is die ik ooit heb gezien. We zijn weer gaan barbecueën met die Spaanse en 2 andere Duitse meisjes. Na het eten zijn we nog even wat gaan drinken waarna Nic en de Duitsers naar huis gingen. Op het eiland was een Spaans tapas barretje waar wij heen zijn gelopen. Het wordt gerund door 2 Spanjaarden en we kwamen er ook nog een Argentijn tegen dus hebben we lekker even Spaans gepraat. Tegen middernacht ben ik met Andrea op zoek gegaan naar plankton. Geen gewoon plankton maar fluorescerend plankton wat oplicht als je het water beweegt. Doordat het bijna volle maan was en niet helemaal donker hebben we niet superveel gezien maar het toch gevonden. Het is magisch om een keer te zien! Nog even snel onder een koude douche en dan het bed in. Slaap lekker!

Liefs Laura