Siem Reap dag 3 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Siem Reap dag 3 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Siem Reap dag 3

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 April 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het is wel heel vroeg maar zeker de moeite waard! Helaas was het nog steeds super bewolkt en was de zonsopgang ook een flop. We hebben de kleine route genomen maar zijn deze in tegengestelde richting gaan rijden om zo hopelijk de massa's te voorkomen. Na Angkor Wat zijn we naar Ta Prohm geweest, de Indiana Jones tempel. Bomen groeien in en over de restanten van de tempel heen wat echt super gaaf en onrealistisch is om te zien. Een deel van de tempel is al hersteld maar het overgrote gedeelte is nog in de vervallen staat en overgroeid door jungle wat zo z'n charmes heeft. Omdat we zo vroeg waren liepen wij ongeveer alleen rond in de tempel. Ook bij de volgende tempel (Ta Nei) die nog beter lag verscholen in de jungle was maar 1 iemand anders. De weg naar deze tempel was onverhard en met flinke gaten wat soms best spannend was. Na een kleine plas pauze zijn we weer doorgereden naar Angkor Thom, een immens complex met verschillende tempels. We zijn via de Victory gate naar binnen gereden en alleen dat al was enorm indrukwekkend. We hebben hier zelf rondgelopen en verschillende tempels beklommen en zijn geëindigd bij Bayon. Bayon is een prachtige tempel, misschien wel de mooiste, alleen tegen de tijd dat wij er waren was het vergeven van de Japanners en Chinezen. We hebben hier nog een klein rondje door de tempel gelopen en zijn onze tuktuk gaan zoeken. We zijn naar de laatste tempel gereden die op een heuvel lag dus het was nog een hele beklimming om boven te komen gegaan en daarna terug naar het hostel. We hebben wat geluncht en zijn daarna lekker voor een massage gegaan want dat hadden we wel verdiend na een dag lopen. Rond een uurtje of 5 zijn we voor een drankje en wat te eten weer het centrum in gelopen. Nicole had daarna geen zin meer om uit te gaan dus die hebben we terug gebracht naar het hostel. Wij zijn naar de, hoe kan het ook anders, temple bar en Angkor What? geweest wat erg gezellig was.

Liefs Laura