Luang Parang dag 4 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Luang Parang dag 4 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Luang Parang dag 4

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Februari 2014 | Laos, Luang Prabang

Onze laatste dag in Luang Prabang, morgen gaan we door naar Vang Vieng. Nicole voelde zich niet heel lekker dus na het ontbijt hebben we een sauna gezocht. De man van de sauna zei dat hij pas om 16:00 aan ging en dat hij daarna ook een massage met olie aanraadde. Dus wij nog even terug naar het hostel en nog wat geleerd. Op onze weg naar de sauna kwamen we Einar en Jordan tegen dus hebben we nog even wat gedronken en zijn daarna op naar marteling nummer 2. De lemongrass sauna was heerlijk maar de massage daarna was misschien nog wel pijnlijker dan de vorige. Op een gegeven moment zei Nicole tegen mij als ze nog een minuut langer m'n been masseert valt hij er af. Na de massage hadden we afgesproken voor avondeten. Omdat we nog niet echt Lao hadden gegeten zijn we op aanraden van een Fransman die er al een paar jaar woont de bamboe brug overgegaan. Aan de andere kant zat een prachtig restaurant waar we Lao fondue hebben gegeten. Het was een keramische tafel waar in het midden een tegel uit kon. In het gat werd een emmer met vuur geplaatst zodat het warm werd gehouden. Op de emmer ging een soort Mexicaans hoedje met aan de zijkant kokoswater. Op de bolling van het hoedje kon je vlees bakken en in het water gingen groenten en kruiden. Dan doe je van alles wat in je kommetje en eet je het op. Na het eten zijn we op tijd naar het hostel gegaan want volgende ochtend werden we om 8:30 opgehaald.

Liefs Laura