Air Batang dag 2 - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Air Batang dag 2 - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Air Batang dag 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Maart 2014 | Maleisië, Pulau Tioman

Geen toast of noodles of rijst als ontbijt maar een banana pancake. Hier hebben ze weer vers fruit en niet alleen kip met rijst. Na het ontbijt zijn we het dorpje gaan verkennen en op zoek gegaan naar wifi. Toen we langs de duikschool liepen heeft Nicole even gevraagd hoe duur het zou zijn om een duik te doen met haar open water certificaat. Zo'n 10 minuten verderop hebben we een restaurantje met wifi gevonden en even voor morgen een hotelletje geboekt. Op de terugweg had Nic besloten om toch te gaan duiken en ik kon mee snorkelen. Zo gezegd, zo gedaan, wij waren netjes optijd voor de boot toen ze vertelde dat het een half uurtje later werd en dat halve uurtje werd anderhalf. Geen stress op een eiland er was verder niks wat moest gebeuren dus een extra laagje zonnebrand op en wachten in het zonnetje. We gingen naar een duikspot die last frontier heet samen met 4 anderen die ook gingen duiken. De duikers gingen hun eigen weg en ik moest gewoon in de buurt van de boot blijven. Het was prachtig onderwater, het waren heel veel rock formaties met koraal erop waar veel verschillende vissen zaten. Ik heb denk ik wel 20 verschillende soorten vissen gezien en Nicole heeft ook een topduik gehad. Na de duik was het natuurlijk tijd voor een biertje, maar eerst moesten de spullen worden schoongemaakt en konden we het zwembadje inspringen. Alle duikinstucteurs kwamen gezellig bij ons zitten en zelfs Steve kwam langslopen. We hadden voor na het eten afgesproken in een barretje. Nicole wilde graag een burger en die hadden ze in het restaurantje waar we geluncht hadden dus zijn we daar weer naartoe gegaan. Het was gezellig om daarna met een grote groep wat te drinken en ze hadden ook een film opstaan zonder geluid wat hilarisch was. Iedereen vond het jammer dat we de volgende dag weg zouden gaan en hebben ons allemaal geprobeerd over te halen om te blijven. We wisten natuurlijk allang dat we wel gingen en dat hebben we ook gezegd maar het kwam niet meer binnen. Het was nog best laat geworden en daarna zijn we lekker ons bedje in gedoken.

Liefs Laura