Singapore dag 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Singapore dag 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Singapore dag 1

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Maart 2014 | Singapore, Singapore

Na een paar uurtjes slaap en een heerlijke douche (vierkante rainshower met heet water!) regelen we buskaartjes om weer 5.5 uur in de bus te zitten. De reis gaat naar Singapore dit keer en we vertrokken om 12 uur. De bus was superluxe (stoel kon elektrisch naar achteren en voetjes omhoog) en er zaten nog maar 3 andere mensen in, genoeg ruimte dus. Wegens wat vertraging omdat we in de file stonden hebben we er wat langer over gedaan. We hadden dit maal nog geen accommodatie geboekt dus na aankomst zijn we gaan lopen. Uiteindelijk zijn we bij abc backpackers geëindigd waar nic in een dorm van 4 sliep en ik in een van 10 aangezien dat de enige bedden waren. De bedden waren prima maar de wc's en douches minder het was gewoon te weinig. Achter waren ze aan het barbecuen dus we konden wel zo aanschuiven. Een van de medewerkers had ons verteld dat er een soort openlucht concert was bij harbourfront. Met de bus konden we daar naartoe dus zijn we gegaan. Uiteindelijk zijn we uitgestapt bij een verkeerde halte namelijk marina bay. Gelukkig was daar ook genoeg te zien en zijn we richting gardens by the bay gelopen wat prachtig verlicht was. In de supertree kon je omhoog voor een super uitzicht en een drankje dus dat hebben we gedaan. We wilde het niet te laat maken dus zijn we daarna weer terug gegaan. We moesten de weg oversteken en je kon bovenlangs via hotel sands en je kwam uit in een gigantisch winkelcentrum met Gucci, Chanel en Prada. Op de begane grond hadden ze een Venetiaans grachtje gemaakt waar je per gondel overheen kon. Wij zijn lekker terug gegaan naar het hostel. Hopelijk kan ik zo slapen want met 10 mensen in stapelbedjes vlak naast elkaar wordt het erg gezellig. De man onder mij ligt in ieder geval al fanatiek te snurken en die naast me begint ook. Het lijkt wel een wedstrijdje.

Liefs Laura