Sandakan dag 2 - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Sandakan dag 2 - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Sandakan dag 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Februari 2014 | Maleisië, Sandakan

Hallo allemaal,

Vandaag was het dan eindelijk zover: de orang-oetans! Na een verschrikkelijke nacht met heel weinig slaap stonden we weer vroeg op om met de lokale bus 14 naar Sepilok te gaan. De bus alleen al was een hele ervaring! Hij hing vol met posters van Nirvana, en rock 'n roll bands. Toen we eindelijk gingen rijden (het was hartstikke heet vandaag) ging de muziek keihard aan en knipperde ook de prachtige led-lampjes mee op de maat. Het verkeer zat wat tegen dus we hebben er ruim een uur over gedaan om er te komen. Het voeren was al begonnen dus snel onze spullen in een kluisje gedaan en de boardwalk op. De boardwalk loopt langs een voederplateau waar 1 orang-oetan zat en wat kleine aapjes. Het plateau was op zo'n 15 meter afstand maar al super gaaf om te zien. Uit het niets kwamen er 2 orang-oetans uit de bomen en begonnen langs de boardwalk van ons weg te lopen. Er was een groepje wat erachter aanliep en we besloten ook mee te lopen. Ze liepen achter een mannetje aan over de boardwalk naar een afgesloten gedeelte. We zijn er langsgelopen en ze zaten echt super dichtbij! Daarna zijn we nog even bij de kleine aapjes te kijken waar er een stuk of 10 van zaten. Ze hadden ook een filmpje draaien over het rehabilitatie centrum dus daar zijn we geweest en vervolgens in de kafataria geluncht. Om 2 uur ging de boardwalk weer open dus we hebben nog even in de buurt rondgelopen. Omdat we wisten waar de aapjes heen waren gelopen zijn we daar weer heen gegaan zodat ze ons tegemoet zouden lopen en dat gebeurde! We hebben een soort van foto met een van de twee want echt aanraken en alles dat kon natuurlijk niet. Voordat ze weer weg gingen zijn we weer naar dezelfde plek gegaan, er was ook een Amerikaan met een mega fototoestel maar hij maakte foto's met z'n telefoon. Toen de orang-oetans eraan kwamen greep een van de twee de lens van de camera maar gelukkig had die meneer hem om z'n nek dus kon hij hem niet zo meenemen. En toen liepen ze rustig weg en moesten wij helaas weer terug naar Sandakan met de bus. Op de terugweg hadden we een veel minder spannend minibusje maar met airco dit keer. In het hostel zit ook een familie uit Denemarken en na een praatje te hebben gemaakt vroegen ze of we meegingen naar een rooftop barretje om de zonsondergang te kijken en daarna wat te gaan eten. Natuurlijk zijn we gezellig meegegaan en na een prachtige zonsondergang hebben we heerlijk gegeten. We hebben nog helemaal dubbel gelegen omdat yellow claw met krokobil nog langskwam in het restaurant. Kortom het was een geweldige dag, wat jammer dat we dit prachtige eiland morgen alweer moeten verlaten!

Liefs Laura