Chaing Mai dag 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Chaing Mai dag 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Chaing Mai dag 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Daar zijn we weer!
We houden het nog goed vol met elke dag een stukje schrijven! Vandaag zijn we opgehaald om 09:30 om de jungle in te gaan. Een andere man uit het hostel ging ook mee en hij was nog Vlaams ook. Er zaten 6 anderen in de auto (soort pick-up met achterop bankjes met een kap eroverheen), 2 Franse koppels en een Pools stel. Na een uurtje rijden kwamen we bij een marktje in de middel of nowhere om eventueel nog wat spulletjes te kopen. Na 20 minuten weer snel de pick-up in om op tijd te zijn voor onze eerste activiteit: olifanten rijden! En dat was oncomfortabel! Maar wel erg leuk, aan onze olifant zat een andere olifant vast en liep een kleintje mee. Eerst zaten we op een zitje op de rug en halverwege mocht ik achter onze olifanten jongen zitten met m'n benen achter de oren van de olifant (die nog best sterk zijn). Omdat we zo stijl omhoog en naar beneden gingen was het soms lastig vasthouden maar het ging allemaal net goed! Na de olifanten gingen we lunchen bij een soort familie met 2 picknicktafels buiten een paar kippen en honden en een soort souvenir winkeltje. En toen begon het: rugzak op en 2 uur de berg op lopen en geloof me met 10 kilo op je rug is dat behoorlijk zweten! Tussendoor hadden we prachtig uitzicht alleen moest je je zo op het pad concentreren dat het lastig kijken was. Eenmaal bij het kamp aangekomen, wat naast een waterval lag, kregen we een prima avondmaal. 's Avonds ging het kampvuur uur wat lekker warm was en je kom best wat sterren zien tussen de bomen door. Vervolgens ging we naar "bed", een soort bamboe plateau vlak boven de grond met een paar dekens. Echt lekker lag het niet en warm was het ook niet maar je moet er wat voor over hebben!

Liefs Laura