Chaing Mai dag 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Chaing Mai dag 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Chaing Mai dag 1

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo,

Na een lange en avontuurlijke treinreis (dronken Iers meisje denk aan Jersey Shore) aangekomen in Chaing Mai "de hoofdstad van Noord Thailand". We werden netjes opgehaald bij het station om vervolgens naar een schoon en basic hostel te gaan (matrasjes op de vloer). We zijn er nog eens voor gaan zitten en hebben besloten om het noorden van Laos mee te nemen in het rondje voordat ik terug ga. Bij het hostel hebben we kaartjes gekocht om hier in 3 dagen en 2 nachten (waarvan 1 dag op een slow boat) rustig heen te gaan. Aangezien de gibbon experience in Laos toch iets boven budget lag (denk aan $300 pp) zijn we gaan zip-linen op een uur rijden van Chaing Mai. We waren met z'n tweeën en zijn door het parcours gevlogen! Het was een gave ervaring en als souveniertje krijg je 2 blauwe plekken op je liezen. Terug in het hostel hebben we Richard ontmoet, een Engelsman met zijn eigen bedrijf in personal security. Hij heeft ons meegenomen naar een heel klein "restaurantje" waar de lokale bevolking voor in de rij staat, en wij dus ook. Het werkt als volgt:
Stap 1: je koopt een biertje bij de supermarkt op de hoek.
Stap 2: je wacht op een tafeltje
Stap 3: bestel rijst of noodles met kip of garnaal
Stap 4: reken 45 bath pp af dat is omgerekend €1,02
Na het eten hebben er nog een drankje gedaan in de Chaing Mai Saloon (cowboy op een olifant) om vervolgens lekker naar bed te gaan.

Liefs Laura