Bangkok dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Kunst - WaarBenJij.nu Bangkok dag 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Laura Kunst - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 1

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Nic en ik zijn gisteren veilig aangekomen in Bangkok met bagage en al. We vlogen via Helsinki waardoor het contrast (-12 C naar ruim 30 C) extra groot was. Aangekomen op het vliegveld hadden we voor niet al te duur een taxi naar het hotel. Ons hotel (khao san palace) ligt midden op de khao san, een van de meest toeristische plekken in Bangkok. Het is hier overal een ongeregeld zooitje en om de 200 meter wordt je aangesproken door mensen om een trip te gaan doen. Voor de lunch hadden we een restaurantje uit de lonely planet uitgezocht waar we heerlijk vegetarisch hebben gegeten (geen idee wat maar het was lekker). We hebben besloten om 22-01-2014 naar Chaing Mai te vertrekken met de nachttrein. Toen we naar het treinstation liepen kwam er een aardige man naar ons toe dat er verderop demonstraties waren dus dat we beter niet door konden lopen. Er zat 1 minuut terug een reisbureau waar we ook treinkaartjes konden kopen. De man is helemaal met ons meegelopen en wij zijn naar binnen gegaan. Eenmaal binnen vertelde ze dat ze niet alleen de treinticket konden boeken maar dat er dan ook een hostel en jungle trek van 3 dagen bij kwam. Hier zijn we mee akkoord gegaan maar achteraf gezien hebben we veel te veel betaald. Volgende keer gaan we het zelf regelen maar voor nu wordt het maar extra genieten.

Liefs,
Laura

• 21 Januari 2014 - 06:06

Marian:

Lieve Laura en Nicole

Leuk om te lezen wat jullie gaan doen. Ik denkfout iedereen aardig is maar vooral ook geld wil verdienen aan de toeristen. Trek je eigen plan dan komt het goed. Geniet ervan ik lees graag over dit aankomend avontuur.
    Kus mama

• 21 Januari 2014 - 13:46

Marcella:

heei,
    leuk dat je een blog bij houd. je zal merken dat je steeds minder vaak gaat schrijven, maar wel steeds langere teksten maakt:p. Mooi hotel. jammer van de demonstraties nu. Toen ik in china was heb ik een soort gelijke 'oplichting' gehad. de eerste dag in shanghai kwamen mijn vriendin en ik twee meiden tegen van onze leeftijd super aardig. ze gaven ons tips vertelde over zichzelf. zij waren onderweg naar een traditionele thee seremonie. ze vroegen of we mee gingen. na even twijvelen vertrouwde we ze toch. uitijdelkijk mooie seremoni tot we moesten betalen, belaggelijk veel. toen dachten we al die meiden horen bij het thee huis. vervolgens in bejing ook weer twee meiden die het zelfde vroegen, toen wisten we het zeker dat gaan we niet meer doen!!!
    je moet maar denken nu heb je die aardige man zijn loon betaald :p
    maar dat doe je niet nog een keer hahaha.
    veel plezier

groetjes marcella